როგორ მოიქცეთ, თუ ბავშვი არ ფოკუსირდება სათამაშოზე - პედიატრის რჩევები
რა არის კომუნიკაციური აქტივობა?
ეს არის ბავშვის უნარი ერთდროულად მიმართოს ყურადღება როგორც საგანზე, ისე ზრდასრულზე. ანუ ბავშვი უყურებს არა მხოლოდ სათამაშოს, არამედ გიყურებთ თქვენ, იჭერს თქვენს გამოხედვას, აკვირდება თქვენს მიმიკას. ეს უნარი მნიშვნელოვანი საფუძველია შემდეგი უნარებისთვის:
- მეტყველება
- სოციალური ურთიერთობა
- სწავლა და ინსტრუქციების გაგება
როგორ დავეხმაროთ ბავშვს ყურადღების განვითარებაში?
შეცვალეთ ფოკუსი სათამაშოდან — საკუთარ თავზე
ხშირად მშობლები კონცენტრირდებიან თავად თამაშზე: „რატომ არ აწყობს პირამიდას?“ მაგრამ სათამაშო არ უნდა იყოს მთავარი — მთავარია თქვენი ემოციური ჩართულობა.
მაგალითად: აიღეთ პირამიდის რგოლი, დაიდეთ თავზე და ხმამაღლა თქვით „ოპაა!“ — და დააგდეთ რგოლი. თუ ბავშვი გაიცინა — ეს პირველი ნაბიჯია კონტაქტისკენ. შემდეგ შეგიძლიათ უთხრათ: „მომეცი რგოლი!“
✅ გამოიყენეთ საგნები, როგორც კომუნიკაციის საშუალება
თუ აიღეთ ბურთი, არ ელოდოთ, რომ ბავშვი მაშინვე დაგიბრუნებთ. გააცოცხლეთ თქვენი ემოციით: აისროლეთ, მიიღეთ სასაცილო სახე, “შემთხვევით” დააგდეთ. ბავშვს ეს უფრო დააინტერესებს, ვიდრე ჩვეულებრივი თამაში.
✅ გაიმეორეთ სცენარები
პატარა ბავშვებს სჭირდებათ განმეორებადობა. თუ ყოველ ჯერზე თქვენი „ოპა!“ იწვევს ერთსა და იმავეს — რგოლის დაგდებას — ბავშვი იწყებს მოლოდინის ჩამოყალიბებას და აკრეფს ყურადღებას.
✅ შეინარჩუნეთ თვალით კონტაქტი
დარწმუნდით, რომ ბავშვი გიყურებთ. ესაუბრეთ, გაიღიმეთ, გამოხატეთ ემოციები, აუხსენით, რას აკეთებთ.
რატომ არის ეს მნიშვნელოვანი?
ყურადღების განვითარება პირდაპირ აყალიბებს:
მეტყველებას — ბავშვი იწყებს ბგერების და სიტყვების იმიტაციას;
სოციალურ უნარებს — სწავლობს ურთიერთობას;
ინსტრუქციების გაგებას — საფუძველი სწავლისთვის.
ბავშვები, რომლებსაც კარგად აქვთ განვითარებული ყურადღება, უფრო მარტივად ერთვებიან თამაშში, უკეთ აღიქვამენ ახალ ინფორმაციას და კომუნიკაციას.
თუ თქვენი ბავშვი არ ფოკუსირდება საგნებზე — ეს არ არის პრობლემა, ეს არის გამოწვევა, რომ დაიხიოთ რამდენიმე ნაბიჯით უკან და დაიწყოთ ემოციური კავშირის გაძლიერება. როცა თამაშობთ, იცინით და გრძნობთ სიახლოვეს, ამით ქმნით მყარ საძირკველს ბავშვის სრულფასოვანი განვითარებისათვის — მეტყველების, აზროვნების და ურთიერთობის ჩათვლით.