4 მიზეზი, რატომ ვერ ვიღებთ სწავლის დროს ახალ ცოდნას და როგორ აღმოვფხვრათ ეს პრობლემა - rogor.ge

4 მიზეზი, რატომ ვერ ვიღებთ სწავლის დროს ახალ ცოდნას და როგორ აღმოვფხვრათ ეს პრობლემა

არ ვიყენებთ ცოდნას პრაქტიკაში

სკოლამ და უნივერსიტეტმა გვასწავლა: ახალი ცოდნის მისაღებად საჭიროა მხოლოდ სახელმძღვანელოების დასტა შეისწავლოთ და შემდეგ დაწეროთ ტესტი ნასწავლი მასალის მიხედვით. რა თქმა უნდა, ამის გარდა არსებობს ლაბორატორიული სამუშაოები, სტაჟირება და პრაქტიკული მეცადინეობები. მაგრამ სასწავლო პროცესში მათ გაცილებით ნაკლები დრო ეთმობა, ვიდრე თეორიებსა და ტესტებს.

შედეგად გვეჩვენება, რომ სწავლა ნიშნავს სახელმძღვანელოს ყურადღებით წაკითხვას და შესწავლილის გახსენებას. იმავდროულად, ჯერ კიდევ ორმოცდაათიან წლებში, ფსიქოლოგმა ბენჯამინ ბლუმმა შეიმუშავა პედაგოგიური მიზნების კლასიფიკაცია, რომელიც მრავალი წლის განმავლობაში გამოიყენებოდა საგანმანათლებლო პროგრამების შესამუშავებლად მთელ მსოფლიოში. მეცნიერმა გამოავლინა ცოდნის ექვსი დონე და მასალის დამახსოვრება, რომელსაც სკოლები და უნივერსიტეტები ამდენ დროს უთმობენ, ამ სიაში მხოლოდ პირველ, ყველაზე დაბალ საფეხურს იკავებს. ამიტომ, თუ არ ისწავლით ინფორმაციის ღრმად გაანალიზებას, მის პრაქტიკაში გამოყენებას და მასზე დაყრდნობით რაიმე ახლის შექმნას, ის საუკეთესო შემთხვევაში დარჩება დამახსოვრებული ფაქტების უსარგებლო ნაკრები და უარეს შემთხვევაში, მთლიანად გაქრება თქვენი გონებიდან.

გვინდა სწავლა თამაშად ვაქციოთ

ახლა ტენდენცია არის განათლება (განათლება + გართობა), ანუ საგანმანათლებლო მეთოდები, რომლებიც აერთიანებს განათლებასაც და გართობასაც. ყველას დაიღალა სწავლის მოსაწყენი გზებით, ამიტომ ხალხს მიეცა შესაძლებლობა ესწავლა ბიზნესი საქმიანი თამაშების საშუალებით და უცხო ენა ფილმებისა და პოდკასტების საშუალებით. ეს ყველაფერი ძალიან მაცდურია, პედაგოგები და ფსიქოლოგები თანხმდებიან , რომ არაფორმალური განათლება ნამდვილად ეფექტურია. მხოლოდ იმიტომ, რომ დადებით ემოციებს ანიჭებს და დიდი ხნის განმავლობაში ინარჩუნებს მოსწავლეების ინტერესს.

მაგრამ თუ გსურთ მიიღოთ სერიოზული ცოდნა, თამაშები და ექსპერიმენტები უნდა გაერთიანდეს ტრადიციულ მეთოდებთან, რაც ხელს შეუწყობს ძლიერი საფუძვლის შექმნას. მაგალითად, უცხო ენის შესწავლა მხოლოდ აპლიკაციის გამოყენებით ნაკლებად სავარაუდოა. მაგრამ გამოიყენეთ აპლიკაცია, როგორც ერთ-ერთი რესურსი - რატომაც არა.

არასწორ სასწავლო მასალას ვირჩევთ

ყველა სახელმძღვანელო და კურსი არ არის ერთნაირად სასარგებლო. დღესდღეობით არა მხოლოდ პროფესიონალები ცდილობენ ფულის გამომუშავებას ცოდნის გაყიდვით, ყოველ მეორე პოპულარულ ბლოგერს - თუნდაც ის 15 წლის იყოს - აქვს საკუთარი კურსი ან სახელმძღვანელო რომელიმე პოპულარულ თემაზე, როგორიცაა ინტერნეტ მარკეტინგი ან დიზაინი. თუ ისწავლით მათგან, შეიძლება ვერ მიიღოთ ხარისხიანი ცოდნა, მხოლოდ ფულს დახარჯავთ. ამიტომ, სანამ სახელმძღვანელოს ან კურსს აირჩევთ, წაიკითხეთ მიმოხილვები და შეაგროვეთ ინფორმაცია მისი ავტორების შესახებ. მათ კარგად უნდა იცოდნენ ის საგანი, რომელსაც ასწავლიან და ეს დაადასტურონ სერთიფიკატებით, დიპლომებითა და სამუშაო გამოცდილებით.

მხოლოდ ერთი სფეროთი შემოვიფარგლებით

კალიფორნიის უნივერსიტეტის პროფესორი თავის პოპულარულ კურსში საუბრობს ცოდნის წარმატებულად შეძენის პრინციპებზე. ის ამბობს, რომ სხვადასხვა საგანმანათლებლო ინსტრუმენტებსა და მეთოდებზე "გადართვა" ბევრად უფრო კომფორტულია ჩვენი ტვინისთვის, ვიდრე, მაგალითად, სახელმძღვანელოს მონოტონური შეფუთვა.

სხვადასხვა მიდგომების მონაცვლეობით ჩვენ ტვინს ვეხმარებით ნერვული კავშირების გაძლიერებასა და შეძენილი ცოდნის შენარჩუნებაში. ამიტომ გამოიყენეთ ყველა არსებული რესურსი: წაიკითხეთ წიგნები , უყურეთ ვიდეოებს, გააკეთეთ ტესტები, ჩაატარეთ ექსპერიმენტები, დაწერეთ ესეები და, რა თქმა უნდა, გამოიყენეთ მიღებული ცოდნა პრაქტიკაში.