პროდუქტიულობის გაზრდის 5 უნარი, რომელიც ბავშვებისგან უნდა ისწავლოთ - rogor.ge

პროდუქტიულობის გაზრდის 5 უნარი, რომელიც ბავშვებისგან უნდა ისწავლოთ

ყოველთვის ეცადეთ ისწავლოთ ახალი რამ

მცირეწლოვანი ბავშვები ინსტინქტურად იღებენ ცოდნას. ეს მათი ბუნების განუყოფელი ნაწილია. ისინი აქტიურად მოძრაობენ, აკვირდებიან, რა ხდება ირგვლივ, იხსენებენ შთაბეჭდილებებს. ამ პროცესში ისინი იწყებენ თეორიების ჩამოყალიბებას იმის შესახებ, თუ როგორ მუშაობს სამყარო. ადრეულ ბავშვობაში ეს დაკავშირებულია ნათესავების ცნებებთან და სხვადასხვა ქმედებების შედეგებთან. რაც უფრო რთულდება ეს თეორიები ასაკის მატებასთან ერთად, ბავშვებს უჩნდებათ საოცარი (და ზოგჯერ სასაცილო) იდეები. მეორე მხრივ, მოზარდები, როგორც წესი, ფიქრობენ არა იმაზე, თუ როგორ უნდა ისწავლონ რაიმე ახალი, ან გაიგონ რაიმე ფენომენი, არამედ იმაზე, თუ როგორ შეასრულონ დავალებები. ისინი დაემსგავსებიან ბავშვს, რომელსაც უთხრეს რა უნდა გააკეთოს სათამაშოსთან, რომელსაც აღარ სჭირდება ფანტაზიის გამოყენება. ამ მდგომარეობაში საინტერესოს ვერაფერს მოიფიქრებთ. ამიტომ შეახსენეთ საკუთარ თავს, რომ ჯერ კიდევ ბევრია ამოუცნობი. შთაგონებული იყავით ბავშვური სურვილით, ეძებოთ ახალი ახსნა ნაცნობი ნივთებისთვის.

გამოიკვლიეთ

1933 წელს მედდა ჰარიეტ ჯონსონმა აღწერა, თუ როგორ უმკლავდებიან ბავშვები დაბრკოლებებს. ჯერ ხელში ამოწმებენ ტექსტურას და წონას. შემდეგ ისინი დაუყოვნებლივ არ იწყებენ კომპლექსურ სტრუქტურებში ჩაყრას და მხოლოდ მაშინ, როდესაც აქვთ გარკვეული გამოცდილება, ისინი ცდილობენ ააშენონ სახლების მსგავსი.

ბავშვებში ეს ხდება ავტომატურად, მაგრამ უმჯობესია უფროსებმა შეგნებულად დაგეგმონ ასეთი კვლევები. მიეცით საკუთარ თავს დრო, იფიქროთ სხვადასხვა გადაწყვეტილებაზე და დასვით კითხვები, რომლებიც ერთი შეხედვით უაზრო გეჩვენებათ. იყავით ღია სიურპრიზებისთვის და შემდეგ იპოვით არაჩვეულებრივ მიდგომებს ბიზნესში.

დაიწყეთ სუფთა ფურცლით

ბავშვებს ჯერ კიდევ მცირე გამოცდილება აქვთ, სიტუაციების უმეტესობა მათთვის ახალი და უჩვეულოა. არ აქვთ სტანდარტული დადასტურებული გადაწყვეტილებები მარაგში, ისინი წარმოუდგენელ შენობებს ქმნიან, რომელთა იდეებიც მოზრდილებს არ უჩნდებათ. შეახსენეთ საკუთარ თავს ეს, როდესაც რაიმე უჩვეულოს წააწყდებით და ნაცვლად იმისა, რომ დაუყოვნებლივ იმოქმედოთ ძველი გზით, დაიწყეთ სუფთა ფურცლით.

გამოიყენეთ თქვენი ფანტაზია

ბავშვები არა მხოლოდ უჩვეულოდ იყენებენ არსებულ ობიექტებს, არამედ თამაშის პროცესში თავადაც იგონებენ რაღაცას. მაგალითად, ნებისმიერ მართკუთხა ობიექტში ხედავენ ტელეფონს და გართობის სურვილი უჩნდებათ. ერთი შეხედვით ამაში განსაკუთრებული და შთამბეჭდავი არაფერია. მაგრამ ამ ამაღლებულ კრეატიულობას მნიშვნელოვანი ფუნქციები აქვს.

მოზარდები, როდესაც გამოწვევის წინაშე დგანან, ხშირად შეპყრობილნი არიან დაბრკოლებებით. ჩვენ ვიცით, რომ ერთი გამოსავალი არ იმუშავებს A მიზეზის გამო, მეორე - B ფაქტორის გამო. რა თქმა უნდა, აზრი არ აქვს ენერგიის დახარჯვას რაღაცაზე, რაც აშკარად შეუძლებელია. მაგრამ მაინც შეეცადეთ ხანდახან იფიქროთ ბავშვებივით, რომლებიც ფიქრობენ, რომ ყველაფერი გამოვა. შეეცადეთ დააბალანსოთ რეალისტური მიდგომა ფანტაზიასთან.

უარს ნუ იტყვით არასასურველ დახმარებაზე

ადრეულ ასაკში ბავშვები ცვლიან ქცევას, რათა უკეთ მიაღწიონ მიზნებს თამაშის დროს. მათ შორის რეაგირება მასწავლებლების მოულოდნელ დახმარებაზე. მკვლევრებმა ეს შენიშნეს საბავშვო ბაღში ბავშვებზე დაკვირვებით. ყველაზე ხშირად, ბავშვი იყენებდა მიღებულ რჩევებს წარმოქმნილი სირთულეების გადასაჭრელად და სწრაფად უბრუნდებოდა თავის თამაშს, ამ პროცესში რაღაც ახალი ისწავლა.

სამსახურში ჩვენ ასევე მუდმივად ვხვდებით არაფორმალურ ამოცანებსა და იდეებს. გვეჩვენება, რომ დახმარება არ გვჭირდება და არასასურველი რჩევა საკმაოდ შემაშფოთებელია. მაგრამ სწორედ კოლეგებისა თუ ლიდერების ასეთმა რჩევებმა შეიძლება გაზარდოს ჩვენი განვითარების დონე და გაგვხადოს უფრო პროდუქტიულები. ასე რომ, ნუ ჩქარობთ მათ უარყოფას.