ფინანსები და ეკონომიკა

მენეჯმენტი

როგორ მოვიქცეთ ბიზნეს კონკურენტებთან (ზოგადი რჩევები)

როგორ მოვიქცეთ ბიზნეს კონკურენტებთან (ზოგადი რჩევები)

ავტორი: ირაკლი კვერნაძე

კონკურენცია წარმოადგენს სტიმულს თქვენი ბიზნესის გაუმჯობესებისაკენ. როცა თქვენ ხედავთ რას აკეთებენ თქვენი კონკურენტები და როგორ გამოდით ეს მათ, შეგიძლიათ შეაფასოთ თქვენი ბიზნესი და გაიგოთ ემთხვევა თუ არა მომხმარებლის მოთხოვნილებებს თქვენს მიერ ბაზარზე წარმოდგენილი პროდუქტი.

 

საფეხურები

  1. 1 არასდროს არ გაუშვათ მხედველობიდან თქვენი კონკურენტები. თქვენ ყოველთვის უნდა იცოდეთ რას აკეთებენ ისინი, რა პროდუქტს აწარმოებენ, რომელ ბიზნეს გამოფენებში იღებენ მონაწილეობას და სხვ. გამოიყენეთ ყოველი შანსი იმისა, რომ გაიგოთ ახალი ინფორმაცია თვენი კონკურენტების შესახებ.
  2. 2 სხვადასხვა წყაროებიდან მიღებული ინფორმაცია ჯერ გაანალიზეთ და შემდეგ დაეყრდენით მას. თუ მონიტორინგის სამსახური იდეალურად არის ჩამოყალიბებული, ის დაკარგავს თავის მნიშვნელობას, თუ მოპოვებული ინფორმაცია არ იქნება სათანადოდ გაანალიზებული. იპოვეთ კონკურენტის ძლიერი და სუსტი მხაარები. გაანალიზეთ თუ რამდენად დაგეხმარებათ კონკურენტებზე მიღებული ინფორმაცია ბიზნესის სამომავლო გეგმებში.
  3. 3 არასდროს არ ჩამორჩეთ კონკურენტებს. თუ კონკურენტებმა გამოუშვეს ახალი პროდუქტი, რომელიც თქვენ არ გაქვთ შეეცადეთ ამოინაზღაუროთ დაკარგული დრო. ბევრი კომპანიები აწარმოებენ პროდუქტის ანალოგს, მაგრამ ეს არ არის ყოველთვის რაციონალური და პროპესიონალური გადაწყვეტილება. მომხმარებელს მიაწოდეთ რამე ახალი ინოვაციური პროდუქტი, რომელიც ჯერ თქვენ კონკურენტებს არ აქვთ.
  4. 4 არასდროს არ მიაყენოთ სიტყვიერი შეურაწყოფა თქვენ კონკურეტს მესამე პირთან, განსაკუთრებით პოტენციურ კლიენტებთან და მედიის წინ. ეს იქნება გამოხატული თქვენ არაკონპეტეტურობაზე.
  5. 5 კონკურენტი ფირმების წარმომადგენლებთან პირად ურთიერთობაში, დაიცავით ბიზნეს ეტიკეტის ყველა წესი. არ ეცადოთ გაარკვიოთ ვინ არის უკეთესი, ეს არ მოგიტანთ არაფერ კარგს.
  6. 6 შეთახმდით კონკურენტებთან "თამაშის წესებზე". რა თქმა უნდა, ბიზნესი- არის აბსოლუტურად არაპროგნოზირებადი, თუმცა შეგიძლიათ განსაზღვროთ ჩარჩოები, რომლის გარეთაც ვეც თქვენ და ვერც თქვენ კონკურენტებს შეეძლებათ გასვლა.