ჯანმრთელობა

დიეტა და ცხოვრების სტილი

როგორ შევარჩიოთ რაციონი სწორად გონებრივი შესაძლებლობების გასაზრდელად

როგორ შევარჩიოთ რაციონი სწორად  გონებრივი შესაძლებლობების გასაზრდელად

ავტორი: გიორგი მდივნიშვილი

ასაკთან ერთად ტვინის მუშაობის ეფექტურობა კლებულობს და სამწუხაროდ ეს პროცესი შეუქცევადია, ასე ფიქრობს მრავალი მკვლევარი და ალცჰეიმერის დაავადების გამომწვევ მიზეზადაც ამას ასახელებენ. ჩიკაგოს - Rush University Medical Center-ში კი საპირისპიროს ამტკიცებენ, - რომ ტვინის დაბერების პროცესი შექცევადია.

მათ ჩაატარეს არაერთი კვლევა, რომელშიც მონაწილეობას იღებდა ხნიერი ხალხი დაახლოებით 80 წლის ფარგლებში და მათ დაასკვნეს, რომ არსებობენ რიგი პროდუქტები, რომელთა მიღება ტვინის ფუნქციონირებას უწყობს ხელს. გარდა იმისა, რომ დაკვირვები ქვეშმყოფთა კოგნიტური ფუნქიები მშივნელოვნად გაუმჯობესდა, მათი ტვინი საერთო მახასიათებლებით გაახალგაზრდავდა დაალხოებით 10 წლით.

 

საფეხურები

  1. 1 პროდუქტები რომლებიც ეხმარება ტვინს გაახალგაზრდავებში დაყოფილია 15 კატეგორიად, პირველი 10-ის მიღება შეიძლება იმ რაოდენობით რამდენიც თქვენ გსურთ, ხოლო დარჩენილი 5-ის მიღებისას გირჩევთ დაიცვათ ზომები, და მიიღოთ შეზღუდული რაოდენობით.
  2. 2 ნიგოზი და თხილი - 5 ჯერ კვირაში.
  3. 3 მწვანილი და მწვანე ბოსტნეული - შეუზღუდავი რაოდენობით.
  4. 4 ბოსტნეული და სალათა - 1 პორცია მაინც დღეში.
  5. 5 ლობიო, 2 და მეტი პორცია კვირის მანძილზე.
  6. 6 ფრინველის ხორცი - 2 ჯერ კვირაში.
  7. 7 ზეითუნის ზეთი - მუდმივად, როცა მიირთმევთ სალათს.
  8. 8 თევზი - კვირაში ერთხელ.
  9. 9 წითელი მშრალი ღვინო - 150 მლ დღეში.
  10. 10 მარწყვი - 2-ჯერ კვირაში.
  11. 11 ხლებცი, ბურღულეული პურის ნაცვლად.
  12. 12 წითელ ხორცი - არაუმეტეს 3 ჯერ კვირაში.
  13. 13 ტკბილეულობა და დესერტი - არაუმეტს 4 ჯერ კვირაში.
  14. 14 მყარი ყველი - 100გ. კვირაში.
  15. 15 ზეთი - არაუმეტეს 1 სუფრის კოვზი დღეში.
  16. 16 ცხიმიანი საკვები - 1/2 ჯერ კვირაში.
  17. 17 გაგიკვირდათ რომ სიაში ნახეთ წითელი ღვინო? საქმე იმაშია, რომ ყურძნის კანში არი რესვატროლი, ის არის განსაკუთრებული ანტიოქსიდანტი, რომელიც დაგეხმარებათ ჰორმონები იყოს ნორმაში, ასევე ებრძვის კიბოს უჯრედებს და აახალგაზრდავებს ორგანიზმს. ასევე ეხმარება ორგანიზმს საკვების მონელებაში.