ჯანმრთელობა

ძილი

როგორ გამოვიძინოთ კარგად 4 საათში (დღე-ღამეში)

როგორ გამოვიძინოთ კარგად 4 საათში (დღე-ღამეში)

ავტორი: გიორგი მდივნიშვილი

როგორც წესი ჩვენ გვძინავს მხოლოდ ერთხელ დღე-ღამეში, ვიძინებთ ღამე და ვიღვიძებთ დლით. ასეთ ძილს ეწოდება მონოფაზური ძილი. ზოგიერთი ადამიანი იძინებს ასევე დილითაც, ძირითადად შუადღეს - ძილის ამ ტიპს ჰქვია ბიოზაფური ძილი. ეს უკანასნკელი საინტერესოა იმით, რომ ღამე ადამიანს ძინავს 6 საათი ხოლო სადილის შემდეგ ნახევარი საათი. უკვე გამოის 1.5 საათის დაზოგვა მონოფაზურ ძილთან შეფარდებით/ თუ ადამიანს ძინავს 2 ზე მეტჯერ დღეში, ეს შეიძლება დახასიათებული იყოს როგორც პოლიფაზური ძილი. რაოდენ გასაკვირიც არ უნდა იყოს, ბევრი ფიქრობს რომ მასშია ჩადებული სიცოცხლის აზრობრივი გახანგრძილევის შესაძლებლობა.

 

საფეხურები

  1. 1 პოლიფაზური ძილს ხშირად უკავშირებენ გენიალურ მხატვარ ლეონარდო და ვინჩის. როგორც ჩვენთვის ცნობილია, მას რომ მოახდინა თაცისი მრავალი იდეის განხორციელება და დაფიქრება სჭირდებოდა მეტი დრო, მას კატასტროფულად სჭირდება რამე ახლის მოფირება. მან როგორც მოაზროვნე ადამიანმა იპოვა გამოსავალი ამ სიტუაციიდან, შეცვალა ძილის რეჟიმი. და ვინჩიმ ჩვეულებრივი ღამის დასვენება დაყო რამდენიმე ნაწილად, გახადა ის პოლიფაზური. გენიოსს ეძინა 15-20 წუთით ყოველ 4 სათში. ამგვარად ის არა მხოლოდ ენერგიულად იყო და თავს გრძნობდა კარგად, არამედ ახერხებდა უდიდესს გამოგონებებზე მუშაობას.
  2. 2 რეჟიმი Dymaxion
    ძილი ყოველ 6 საათში 30 წუთის მანძილზე. მთავარია არ ჩაგეძინოთ და შეგეძლოთ რეჟიმის დაცვა. მისი საშუალებით მოახდენთ ენერგიის აღდგენას.!
  3. 3 რეჟიმი Uberman
    ძილი ყოველ 4 საათში 20 წუთით. ითვლება, რომ ძილის ასეთ ტექნიკას მუდმუვად იყენებდა ლეონარდო და ვინჩი.
  4. 4 რეჟიმი Everyman
    ძილი ღამით 1.5-3 საათი ხოლო შემდეგ 3 ჯერ დღისით 20 წუთით. რეკომენდებულია ადამიანებისთვის, რომლებიც დაკავებულები რიან მძიმე გონებრივი სამუშაოთი.
  5. 5 რეჟიმი Tesla
    ძილი ღამით 2 საათით ხოლო შემდეგ 20 წუთით შუადღეს. ითვლება, რომ ასეთ რეჟიმი ჰქონდა ნიკოლა ტესლას, რომელის საპატივსაცემოდ ძილის ამ რეჟიმს ჰქვია პოლიფაზური ძილი.
  6. 6 რეჟიმი Siesta
    ძილი ღამით 5 საათის მანძილზე, ხოლო შემდეგ 1.5 საათით დღის განმავლობაში. ეს რეჟიმი ბევრისთვის არის ადვილად მოსარგები. დაგჭირდებათ მხოლოდ უფროსობასთან დალაპარკაება რომ გქონდეთ მისი განხორციელების შესაძლებლობა.
  7. 7 თუ თვენ მოახერხებთ და პრაქტიკაში დანერგვათ ძილის რომელიმე რეჟიმს, ამით მოახერხებთ რომ გაიზრდით დღეს. აქედან გამომდიანრე შეგიძლიათ გაიხანგრძილივოთ დღე და მოასწროთ მეტი. იმისათვის რომ დანერგოთ რომელიმე რეჟიმი, საჭიროა მუდმივად დაიცვათ დრო. შეეცადეთ ერთსა და იმავე დროს დაძინება და გაღვიძება. თავიდან რა თქმა უნდა რთლია და ჭირს, თუმცა გარკვეული დროის შემეგ (ეს ინდივიდუალურია) ადამიანი ეჩვევა და ხდება ბევრა ენერგიული და მოტივირებული რადგან მისი სხეული ახერხებს დასვენებას თანაც ზოგავს დროს.

    გაუზიარეთ ინსტრუქცია მეგობრებს!