ჯანმრთელობა

დიეტა და ცხოვრების სტილი

როგორ დავიკლოთ წონაში ერთ პროდუქტზე უარის თქმით

როგორ დავიკლოთ წონაში ერთ პროდუქტზე უარის თქმით

ავტორი: ნინო ბერიძე

იმისათვის, რომ სხეულის წონამ შესამჩნევდ დაიკლოს, ზოგჯერ არ არის საჭირო სასტიკი დიეტა, შიმშილი და დღეების მინერალურ წყლებთან ერთად გატარება. საკმარისია თქვენი რაციონიდან ამოიღოთ ერთი პროდუქტი და დაელოდოთ წონის თანმიმდევრულ და სტაბილურ კლებას.

 

საფეხურები

  1. 1 ამოიღეთ საკუთარი რაციონიდან შაქარი. თუ შეძლებთ, საერთოდ არ დაუმატოთ იგი საკვებსა და სასმელს, გახდომის შემდეგაც კი. თუ არ ხართ იმისათვის მზად, რომ დაემშვიდობოთ შაქარს სამუდამოდ, შეწყვიტეთ მისი მიღება მანამდე, სანამ არ დაიკლებთ სასურველი რაოდენობის კილოგრამებს. მოცემულ შემთხვევაში შაქარი იგულისხმება არა მარტო სუფთა სახით, რომელსაც ყრით ჩაიში ან ყავაში, არამედ ისიც, რომელიც შედის დესერტების, ტკბილეულში, კანფეტებში, ტკბილ გზირებულ სასმელებში, წვენებში.
    უკიდურეს შემთხვევაში, თუ ძალიან მოგინდეათ ტკბილი, თქვენ შეგიძლიათ ერთერთი პროდუქტის მცირე რაოდენობით მიღება:

    - რამდენიმე ფილა შავი შოკოლადი;
    - 2-3 ნაჭერი მარმელადი;
    - 1 ზეფირი;
    - 1-2 ჩ/კ თაფლი;
    - 1-2 კანფეტი-პასტილები;
  2. 2 თუ შეძლებთ თქვენს კვებაში თეთრი ფქვილის, მისგან დამზადებული და გამომცხვარი პროდუქტების წილის მინიმუმამდე დაყვანას, მაშინ შელებთ წონის საკმაოდ სწრაფად დაკლებას. ამოიღეთ რაციონიდან თეთრი პური, ფრანგული ფუნთუშა, მაკარონიანი საკვები, ბლითები, ხვეულები (рогалик), კექსები, ნამცხვები (печенье) და სხვ თეთრი ფქვილის შემცველი კერძები.
    თუ ძალიან მოგინდებათ პური, მაშინ შეგიძლიათ მიირთვათ 1-2 ნაჭერი ჭვავის, მარცვლოვანი პური ან ჭვიშტარი (хлебцы), მაგრამ არავითარ შემთხვევაში მეტი.
  3. 3 ნორმალური ნივთიერებათა ცვლის მქონე ადამიანის ორგანიზმს სჭირდება დღეში მაქსიმუმ 1 ჩ/კ სუფრის მარილი. სამწუხაროდ, ადამიანთა საკმაოდ დიდი ნაწილი მას გაცილებით დიდი რაოდენობით მოიხმარს. ერთბაშად შეამცირეთ მარილის მოხმარება და დაიყვანეთ მისი რაოდენობა მინიმუმამდე. კერძებს არ მოაყაროთ მარილი, გამორიცხეთ კონსერვები, ძეხვები, მჟავეული, მლაშე თევზი, შებოლილი პროდუქტები, ჩიფსები და ფასტფუდი (სწრაფი მომზადების საკვები), ვინაიდან ეს პროდუქტები შეიცავენ ძალიან დიდი რაოდენობით მარილს. თქვენ შეამჩნევთ, თუ რა მარტივად და სწრაფად შეძლებთ ნორმალური წონის დაბრუნებას უმარილო კვების შედეგად.
  4. 4 ორგანიზმისთვის საერთოდ უსარგებლოა ძეხვები, სოსისები და სხვა ნახევრადფაბრიკატები, შებოლილი კერძები და სწრაფი მომზადების პროდუქტები. თუ თქვენ შეძლებთ ჩამოთვლილ პროდუქტებზე უარის თქმას, რომლებიც მიეკუთვნება ერთ "ცუდი ცხიმების" შემცველთა ჯგუფს, მაშინ არა მარტო დაიკლებთ წონაში, არამედ ბევრად გაიუმჯობესებთ საკუთარ ჯანმრთელობას.
    აკი შეიძლება "სასარგებლო ცხიმების" სხვა პროდუქტებით კვების შედეგად მიღება, ისეთებით, როგორიცაა - თხილები, მცენარეული ზეთი, რძე, ზეთი, ფრინველები.
  5. 5 რა დიეტაც არ უნდა გქონდეთ არჩეული, როგორი გზითაც არ უნდა ცდილობდეთ გახდომას - არ მოაკლოთ ორგანიზმს სითხე! სწორი სმითი რეჟიმი დაგეხმარებათ წონის რაციონალურად დაკლებაში, გაგიუმჯობესებთ კანის, თმების და შიდა ორგანოების მდგომრეობას. ადამიანისთვის ნორმას წარმოადგენს დღეში საშუალოდ 1.5 ლიტრი წყლის მიღება. ცხელ პერიოდშI (ზაფხულში) იღებული წყლის რაოდენობა დაახლოებით ორჯერ უნდა გაზარდოთ (2.5-3 ლიტრი).