ფინანსები და ეკონომიკა

ბიზნესი

როგორ დავიწყოთ მაღაზიის ბიზნესი

ავტორი: საბა მდივნიშვილი

მცირე ბიზნესის წარმატების ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი შემადგენელი ნაწილია ადგილის შერჩევა. მაღაზიის ადგილის შერჩევის კრიტერიუმებად უნდა მიიჩნიოთ: მაღაზიის შეთავსებადობა და ზონირება. მცირე ბიზნესისათვის ადგილის შერჩევა განვიხილოთ საცალო სავაჭრო ობიექტის
(მაღაზიის) მაგალითზე.

 

საფეხურები

  1. 1 მაღაზიის ადგილის შერჩევისას უნდა გაითვალისწინოთ შემდეგი სამი ფაქტორი:

    1) შეარჩიოთ ქალაქი, სოფელი, სადაც თქვენ გინდათ ბიზნესის დაწყება.

    2) მოცემული ქალაქის (სოფლის) ფარგლებში კონკრეტული რაიონის ან
    კონკრეტული ადგილმდებარეობის შერჩევა.

    3)შერჩეულ კონკრეტულ რაიონში ან კონკრეტულ ადგილმდებარეობის
    ფარგლებში კონკრეტული ადგილის დადგენა.
  2. 2 თუ სხვა ქალაქში (ან სოფელში) აპირებთ ბიზნესის დაწყებას მოგიხდებათ
    გაითვალისწინოთ:


    - ამ ქალაქის (სოფლის) სავაჭრო რაიონის სიდიდე (ბაზრის მოცულობა);
    - მოსახლეობის რაოდენობა და მისი ზრდის ტენდენციები;
    - მოსახლეობის მყიდველობითი უნარი და ამ უნარის განაწილება;
    - საცალო-სავაჭრო პოტენციალი ვაჭრობის სხვადასხვა სფეროში;
    - კონკურენტთა რაოდენობა, ანუ თქვენი პროდუქციის ანალოგიური ან მისი
    შემცვლელი პროდუქციის გამყიდველთა რაოდენობა, მათ მიერ პროდუქციის
    გაყიდვების სიდიდე და ინტენსივობა;
    - კონკურენტთა რაოდენობის ზრდა;
  3. 3 მოცემული ქალაქის (სოფლის) ფარგლებში კონკრეტული ადგილმდებარეობის
    შერჩევისას შეაფასეთ შემდეგი ფაქტორები:


    - ცალკეული მაღაზიის უნარი – მიიზიდოს მყიდველის ყურადღება;
    - კონკურენტუნარიანი მაღაზიების რაოდენობა და ხარისხობრივი არე;
    - მაღაზიამდე იოლად მისასვლელი გზების არსებობა;
    - შერჩეული ადგილმდებარეობის რაიონში მისი შესაძლო ეკონომიკურად
    აქტიურობის ზრდა;
  4. 4 შერჩეულ კონკრეტულ რაიონში ან კონკრეტულ ადგილმდებარეობის ფარგლებში
    კონკრეტული ადგილის დადგენისას გაითვალისწინეთ:


    - ადგილმდებარეობის მახლობლად სატრანსპორტო მოძრაობის საკმარისობა და
    პოტენციალი;
    - ადგილმდებარეობას აქვს თუ არა უნარი – მიიქციოს გზად მოძრავ მგზავრთა
    ნაკადის ყურადღება;
    - ახლომდებარე მაღაზიებში არის თუ არა ურთიერთშემცვლელი ან
    ურთიერთდამატებითი პროდუქტები;
    - საკმარისია თუ არა ავტომობილთა სადგომების ფართობი;
    - შერჩეული ადგილის ღირებულება;
  5. 5 გასაყიდი საქონლის სახეები. მაღაზიის ადგილმდებარეობის შერჩევაზე გავლენას
    ახდენს მყიდველთა შეხედულებები, მათი სხვადასხვა კატეგორიებად დაყოფა. ისინი
    იყოფიან სამ ძირითად კატეგორიად:


    - ყოველდღიური მოხმარების საქონლის მყიდველები;
    - ძვირადღირებული საქონლის მყიდველები;
    - ფუფუნების (პრესტიჟული) საქონლის მყიდველები.
  6. 6 საცალო სავაჭრო ობიექტისათვის ადგილმდებარეობის შერჩევაზე კიდევ სხვა უამრავი ფაქტორი მოქმედებს. გაანალიზეთ ქვემოთ ჩამოთვლილი კითხვები და გაეცით პასუხი.

    - რა ფართობი გესაჭიროებათ საცალოდ ვაჭრობისათვის, ოფისისათვის,
    საწყობისათვის ან სამუშაო კაბინეტისათვის (ოთახისათვის)?

    - არის თუ არა საავტომობილო სადგომი ხელმისაწვდომი და საკმარისად დიდი?

    - მოითხოვს თუ არა თქვენი საქმიანობა სპეციალურ (განსაკუთრებულ) ან სხვა
    გაყვანილობებს?

    - იქნება თუ არა სარეკლამო ხარჯები უფრო მეტი, შედარებით მოშორებული
    ადგილმდებარეობის არჩევის შემთხვევაში?

    - ემსახურება თუ არა რაიონს საზოგადოებრივი ტრანსპორტი?

    - შეუძლია თუ არა რაიონს უზრუნველგყოთ მუშახელით?

    - იმყოფება თუ არა შესაფერის დონეზე სახანძრო დაცვა და პოლიცია?

    - რამე პრობლემას ხომ არ წარმოადგენს სამედიცინო და კომუნალური
    მომსახურება?

    - საკმარისად არის თუ არა განთავსებული რაიონი, რათა მიიზიდოს მყიდველთა
    ყურადღება საღამოთი და ამასთან უზრუნველყოს მათი უსაფრთხოება?

    - არსებობს თუ არა მყიდველისათვის კეთილმოწყობილი ტუალეტი?

    - მდებარეობს თუ არა მაღაზია მომხმარებლისათვის მოსახერხებელ ადგილზე?

    - გააჩნია თუ არა მაღაზიას თავშესაფარი მომხმარებლისათვის ცუდი ამინდის
    დროს?

    - ძალიან ძვირი ხომ არ დაგიჯდებათ დამნაშავისაგან დაზღვევა?

    - ხომ არ აპირებთ ისეთი მომსახურების გაწევას, როგორიცაა ნაყიდი საქონლის
    ადგილზე მიტანა?

    - ძალიან არის თუ არა დამოკიდებული სავაჭრო რაიონი სეზონურ ბიზნესზე?

    - მოსახერხებელია თუ არა თქვენი საცხოვრებელი ადგილისა და თქვენი სავაჭრო
    ობიექტის ურთიერთგანლაგება?

    - ცხოვრობენ თუ არა ახლომახლო თქვენი პოტენციური მყიდველები?