ფსიქოლოგია და ურთიერთობები

ფსიქოლოგია

პრაქტიკული ფსიქოლოგია

როგორ გავხდეთ თავდაჯერებული

ავტორი: გიორგი მდივნიშვილი

თავდაჯერება, რწმენა საკუთარი თავის, ასევე ძალებისა და დამოკიდებულება ცხოვრებასთან ფორმირდება ადამიანში ბავშვობიდანვე. ოჯახში სადაც მშობლების თვითშეფასება არის დაბალი, სადაც პასიური დამოკიდებულება აქვთ ცხოვრების მიმართ, მცირეა შანსი იმისა, რომ ბავშვი გაიზარდოს თვითდაჯერებული და ოპტიმისტი, ასევე ჩამოყალიბდეს სოციალურად წარმატებულ ადამიანად. როგორ ვისწავლოთ საკუთარი თავის და ძალების რწმენა?

 

საფეხურები

  1. 1 იმისათვის, რომ მოვიპოვოთ თვითდაჯერება, აუციებელია დაიწყოთ საკუთარი თავის მიმართ კეთილად მოქცევა. შეიყვარეთ საკუთარი თავი ყველანაირი ხერხითა და გზით. ეს თვითშეფასებას მოგიმატებთ.
  2. 2 მიიღეთ საკუთარი თავი ისეთი როგორიც ხართ. მიაქციეთ ყურადღება გარშემომყოფებს: რაღაცით ისინი შეიძლება გჯობდნენ თქვენ, მაგრამ არა ყველაფრით. თქვენც გაქვთ ბევრი ისეთი რამ, რითიც შეგიძლიათ იამაყოთ და დააფასოთ. შეეცადეთ იყოთ გულახდილი საკუთარ თავთან და ასევე გარშემომყოფებთან. ადეკვატურად შეაფასეთ თქვენი ძალები, ძლიერი და სუსტი მხარეები, ასევე ნაკლოვანებები. იცოდეთ, რომ ეს ყველაფერი განუყოფელი ნაწილი თქვენი პორვნების, როგორც დადებითი ასევეე უარყოფითი.
  3. 3 ჩამოწერეთ მცირე ზომის ქაღალდზე თქვენი მთავარი ღირსებები და თან ატარეთ ეს ფურცელი. როდესაც თქვენ შემოგიტევთ არათავდაჯერებულობის განცდა, როცა თქვენი თვითშეფასების დონე დაეცემა, გადაიკითხეთ ეს სია და მერწმუნეთ თქვენ უკეთ გახდებით.
  4. 4 ყურადღება მიაქციეთ, თუ როგორ იქცევიან თავდაჯერებული ადამიანები თქვენი სანაცნობო წრიდან. როდესაც იქნებით მარტო უბრლოდ შეეცადეთ წაივარჯიშოთ თქვენს სიარულის მანერაზე, ქცევებზე, გამოხედვაზე, ხმის ტემბრზე. თუ არ გყავთ ასეთი ვინმე ვისიც შეიძლება რამე მოგეწონოთ და გადმოიღოთ, დარწმუნებული ვარ რომელიმე მსახიობის როლიდან აღებული გმირის ქცევები მაინც მოგეწონებოდათ, ჟესტები მიმიკები და ქცევები. ასევე არ არის აუცილებელები ვინმე კონკრეტულ ადამიანს მიბაძოთ, შეიძლება რომელიმეს ლაპარაკის მანერა მოგეწონოთ, მეორის სიარულის მანერა, მესამის თუ როგორ უჭირავს თავი და ასე შემდეგ, ჯამში აიღეთ საუკეთესო და გააერთიანეთ თქვენში.
  5. 5 შეეცადეთ გაუკეთოთ რაც შეიძლება მეტი სიკეთე გარშემომყოფებს. დაეხმარეთ მხრცოვან მეზობელს, მაგალითად სურსათის ყიდვით, დაეხმარეთ გაჭირვებულებს. ადამიანი, რომელიც ეხმარება სხვებს და აკეთებს სიკეთეს, ის უფრო იწყებს საკუთარი თავის დაფასებას. სხვების დახმარებით თქვენ რეალურად საკუთარ თავს ეხმარებით.
  6. 6 მიიღეთ ცხოვრება მისი მრვალფერვონებებით. მშიდად მიუდექით ყველა აღმასვლებსა და დაღმასვლებს, პრობლემებსა და არასასურველ სიტუაციებს. შეაფასეთ რთული სიტუცია რთულად მაგრამ აუცილებლად იპოვეთ გზა მისგან თავდასაღწევად. ნუ ჩავარდებით პანიკაში, გამოსავალი სულ არსებობს. გახსნილად დააფიქსირეთ თქვენი პოზიცია და გრძნობები რომლითაც იცავთ საკუთარ სიმართლეს.
  7. 7 შეეჩვიეთ, რომ დაისახოთ პატარ-პატარა მიზნები და გეგმები რომლებაც აუცილებლად შეასრულებთ და მიაღწევთ. დროდადრო კი გაართულეთ და გაასერიოზულეთ. პატარა რამის გაკეთებაც კი როდესაც იდეალურ შედეგს ღებულობთ, გეხმარება თვითშეფასების ამაღლებაში. გაიხსენეთ, არცერთი სპორცმენი თავიდანვე არ წევს 200 კილოიან სიმძიმეებს, ისინი მცირე მასიდან იწყებენ და ეტაპობრივად ზრდიან. ასევე თქვენც გაგიადვილდებათ მომავალში სერიოზლი პრობლემების გადაწყვეტა.
  8. 8 გაიღიმეთ ხშირად. სიცილი სასარგებლოა თვენი შინაგანი მდგომარეობის გასაუმჯობესებლად და ასევე ჯანმრთელობისათვის. არ გაუშველით ხელიდან მომენტი, ხანდახან საკუთარ თავზეც გაიცინეთ ხოლმე.
    თუ თქვენ ვინმე ადამიანი, ან რომელიმე საზოგადოება გთრუნავთ და ნერვებს გიშლიან, გაეცანით ასევე სტატიას თუ როგორ დაიცვათ თავი არაკეთილისმსურველი ადამიანებისგან

    გისურვებთ წარმატებას პირად ცხოვრებაში! ყველაფერი თქვენს ხელთაა...