ჯანმრთელობა

დიეტა და ცხოვრების სტილი

როგორ ვიკვებოთ ჯანსაღად აკრძალვების გარეშე 12 ოქროს წესი

როგორ ვიკვებოთ ჯანსაღად აკრძალვების გარეშე 12 ოქროს წესი

ავტორი: გიორგი მდივნიშვილი

რისთვის არის საჭირო წეების დაცვა ჭამის დროს? თანამედროვე სამყროში მათი არსებობა უბრალოდ აუცილებელია, რადგან ხშირად რეკლამის გავლენის ქვეშ ჩვენ უფრო და უფრო მეტ მავნე საკვებ პროდუქტს ვყიდულობთ და ვღებულობთ. გაიგეთ 12 წესი ჯანსაღი კვების, რომლებიც დაგეხმარებათ აღიდგინოთ იმუნიტეტი, ამ წესების დაცვის შემდეგ იქნებით მხნედ და კარგ ხასიათზე, ცხოვრებს წესის შეცვლით დაზოგავთ ბევრ ენერგიას.

 

საფეხურები

  1. 1 ჭამეთ იმიტომ რომ იცოცხლო და იარსებოთ
    საკვები - არ არის მიზანი, ის საჭიროა რომ დანაყრდეთ. მხოლოდ სასარგებლო პროდუქტების მიღება მნივნელოვანია სჭირო ფიზიკური და ფსიქოლოგიური თვისებების შესანარჩუნებლად. ზუსტად ეს თვისებები ეს დაგეხმარებათ რომ მიაღიოთ ნამვდილ მიზნებს ცხოვრებაში.
  2. 2 მადა - ტყუილი გამოგონებაა
    მადა - ეს არის ადამიანის მოდუნებული, დასუსტებული მდგომარეობა. ცხოველების უმრავლესობა იკვებება მხოლოდ მაშინ, როცა ისინი გრნობენ შიმშილ, ადამიანი კი ბუნებაში უკვე დიდი ხანია გამონაკლისია ამ მხრივ. ასეთ დროს თქვენ დაგეხმარებათ მხოლოდ თვით კონტროლი და ნებისყოფა.მიირთვით მაშინ მხოლოდ როცა გშიათ და იმდენი სანამ დანაყრებას არ იგრძნობთ.
  3. 3 სიცოცხლის წვენი
    ყველამ ვიცით, რომ ადამიანსი ორგანიზმი შედგება წყლისგან. მის რაოდენობასა და ხარისხზე არის დამოკიდებული ადამიანის მეტაბოლიზმი და არა მხოლოდ ის. წყლის აუცილებელი რაოდენობა ადამიანისითვის არის 30 მლ 1 კილოგრამზე. ზაფხულში გირჩევთ რომ მნიშვნლეოვნად გაზარდოთ წყლის მიღება.
  4. 4 მყარი და თხევადი საკვები
    ნერწყვი თამაშობს ძალზედ დიდ როლს საჭმლის მონელების პროცესში. იმისათვის რომ სწორად და სრულყოფილად მოხდეს საკვების დამუშვება აუცილებელია ის კარგად იყოს დაღეჭილი და გაჟღენთილი ნერწყვით. ასევე თხევად საკვებს (რძე, სუპი, ბორშჩი, კომპოტები, ჩაი და სხვა) ნუ იჩქარებ მათ გადაყლაპვას სანამ კარგად არ დააგემოვნებთ.

    არ შეიძლება ჭამის მერე მაშინვე წყლის დალევა, რადგან ასუსტებს (აჯერებს) მომნელებ კუჭის წვენს, და ვერ ხერხდება მიღებული საკვების სრულყოფილი გადამუშავება.
  5. 5 შეიგრძნენით საკვების გემო
    ნურასოდეს ეცდებით ჭამოთ ბევრი და სწრაფად.საკვები უნდა რჩებოდეს პირში მანამ სანამ მაქსიმაურად არ შეიგრძნობთ მის გემოს. ეს მოგცემთ საშუალებას შეიგრძნთ საკვების არომატი ბოლომდე, აქტიურდება რეცეპტორები. სცადეთ ჭამოთ ნელა და მაქსიმალურად დააკვირდეთ იმის გემოს რასაც მიირთმევთ. ამ ექსპერიმენტის ჩატარების შემდეგ ნახავთ, რომ გაცილებით ნაკლები მიირთვით, დანაყრდით და გემოთიც მეტად დააგემოვნეთ. ეს ხერხი დაგეხმარეთ რომ თავიდან აიცილოთ ჭარბი ჭამის მავნე ჩვევა უმტკივნეულოდ.
  6. 6 კონცენტრირება მოახდინეთ საკვებზე
    ის რაც კეთდება ყურადღების გაფანთვის გარეშე სრულდება ბევრად ხარისხიანად. არც ჭამაა ამ მხრივ გამონალისი. შეეცადეთ არ აურიოთ ერთმანეთში რამდენიმე საქმე, განსაკუთრებით კვება. როცა ჭამთ იფიქრეთ მხოლოდ საკვებზე, არც წაიკითხოთ, არც კომპიუტერთან უყუროთ ფილმს, არც ტელევიზორიდა გაიგოთ მაგ დროს ახალი ამბები. ნურც იმუშავებთ.
  7. 7 არ ჭამოთ ძილის წინ
    ნუ მიიღებთ საკვებს დაძინებამდე 3-4 საათით ადრე. საჭმლის მონელება მიმდინარეობს კარგად როცა ადამიანი მოძრაობს. თუ ადამიანი იკვებება ძილის წინ, ძილის პროცესში ის მოდუნებულია და ნელდება ცხოველქმედება. ასეთ დროს საჭმლის მონელების დრო მატულობს და უსიამოვნო დუღილი მიმდინარეობს კუჭში, რაც იწვევს მუცლის ზრდას. გარდა ამისა თუ ეს სისტემატურად გრძელდება იწვევს კუჭ-ნაწლავის დაავადებების წარმოქმნას. ღამით ჭამის შემდეგ, დილით გაღვიძებული ადამიანი არის დასუსტებული და აქვს უსიამოვნო ხასიათი და დისკომფორტი.
  8. 8 ნუ ვნებთ საკუთარ თავს !
    თუ თქვენ გადაწყვითეთ პირვანდელი კვების რაციონის შეცვლა, მაშინ გააკეთეთ ეს მუდმივად, რათა ორგანიზმმა მოახერხოს და მოასწროს გადაწყობა. ერთბაშად ნუ იტყვით უარს ყველა თქვენს ძველ ჩვევაზე, მკაცრი აკრძალვებით. ეს კარგს არ მოგიტანთ, სტრესი იქნება ორგანიზმისთვის.
  9. 9 ორგანიზმის გაწმენდა
    ჯანმრთელობის შესანარჩუნებლდ მნიშვნელოვანია ორგანიზმის გაწმენდა. თუ თქვენ სხეული გაძლევთ იმის საშუალებას, რომ ყოველ კვირეულად შეძლოთ იშიმშილოთ და მოაწყოთ კვებითი განტვირთვა 24 საათით ეს დაგეხმარებათ შეინარჩუნოთ ჯანმრთელობა. ამ დროის მანძილზე მომნელებელი და გადამამუშავებელი ორგნოები ახერხებენ დასვენებას და აღდგენას. თუმცა სანამ დაიწყებდეთ ამ რჩევის გამოყენებას, დარწმუნდით რომ თქვენთვის შეიძლება შიმშილობა, გაესინჯეთ ექიმს და მისგან აიღეთ ნებართვა, რადგან არ გამოიწვიოს გვერდითი უკუჩვენებები.
  10. 10 შენ ხარ ის რასაც ჭამ
    ადამიანის ორგანიზმი ფორმირდება იმის მიხედვით თუ რას ღებულობს ის. ბევრ ჩვენგანს სურს იყოს ჯანმრთელი და თავს ვგრძნობდეთ კარგად, სასიხარულია ის ფაქტი, რომ ბოლო დროს ეს ტენდენცია პოპულარულია, რაციონის სწორად დაგეგმვისას შეძლება მოვახედინოთ სხეულის სწორი ფორმირება, ასევე შეგრძნებების და აზროვნების. ეს კი რა თქმა უნდა მოქმედებს ადამიანის მომავალ ცხოვრებაზე. აქედან გამომდინარე ყველაფრის შეცვლა შეგიძლიათ კვების შეცვლით.
  11. 11 მჟავა ტუტოვანი ბალანსის დაცვა
    ბევრი დაავადების გამომწვევი მიზეზია მჟავე-ტუტოვანი რეაქციების ბალანსის არასწორი განაწილება ორგანიზმში. ამის გამოსწრება შეიძლება კვების რეგულირებით. შეეცადეთ რომ მჟავა რეაქცია მეტი იყოს.
  12. 12 ინდივიდუალური მიდგომა
    კვების რეჟიმისა და რაციონის შერჩევისას აუცილებლად დაუკვირდით საკუთარ ორგანიზმს, ის ინდივიდუალურია. მიაქციეთ ყურადღება შეგრძნებებს, თავს როგორც გრძნობთ ამა თუ იმ საკვების მიღების დროს, რომელ დროს გირჩევნიათ უფრო კვება.

    ეს 12 წესის ჩვევად დანერგვა დაგეხმარებათ თავს მგრძნობდეთ მსუბუქად, გახდეთ, და გქონდეთ სასიამოვნო შეგრძნება მთელი დღის მანძილზე. გაუზიარეთ მეგობრებსაც ეს რჩევები !