ჯანმრთელობა

დიეტა და ცხოვრების სტილი

როგორ შევარჩიოთ ენერგეტიკული და ჯანსაღი საკვები საუზმისთვის

როგორ შევარჩიოთ ენერგეტიკული და ჯანსაღი საკვები საუზმისთვის

ავტორი: გიორგი მდივნიშვილი

იმისათვის, რომ თავს კარგად გრძნობდეთ, საჭიროა კვების სწორი რეჟიმის დაცვა. რავიტარ შემთხვევაში არ თქვათ უარი დილის საუზმეზე, ის უმნიშვნელოვანეს ადგილს იკავებს რაციონში.დილას, გაღვიძების შემდეგ ჯანსაღი საკვების მიღება გვეხმარება გამოფხიზლებასა და ენერგიის აღგდგენაში. საკვები უნდა იყოს რა თქმა უნდა სასარგებლო რათა განაწყოს ადაიანი პოზიტიურად და გახადოს პროდუქტიული. უარი თქვით ბუტერბროდებსა და ტკიბეულობებზე, საკუთარი ჯანმრთელობისათვის. ჩვენ გთავაზობთ, რამდენიმე პროდუქტს რომელიც იდეალურად მოერგეა თქვენს დილის რაციონს. არის გემრიელი და სასარგებლო.

 

საფეხურები

  1. 1 კვერცხი
    ქათმის კვერცხი შეიცავს შემდეგ ვიტამინებს: А, Е, D და В, ასევე კალციუმს, მაგნიუმს, კალიუმს,ცინკს, ფოსფორს, რკინას და სხვა მრავალ სასარგებლო ნივთიერებას. თუ მას რეგულურადლად მიიღებთ, შეძლებთ იმუნიტეტის გაძლიერებასა და სტრესის შემცირებას. ასევე დარეგულიდება ნივთიერებათა ცვლა. ეს პროდუქტი მდიდარია ცილებით, რომლებიც შეიცავს ნახშირწყლებს. მათ შორის ყველაზე მნიშვნელოვანია ამინომჟავები. ასევე კვერცი შეიცავს ვიტამინ D4(ხოლინს) ის დადებითად მოქმედებს გონებრივ შრომისუნარიანობაზე.
  2. 2 ბანანები
    ბანანი შესანიშნავია საკვები პროდუქტია, რომელიც შეიძლება გახდეს საუზმის შემადგენელი ნაწილი. ისინი შეიცავენ უჯრედისს, ცილებს, კალიუმს მაგნიუამს, კრახმალს და ასევე ვიატმინებს В2, РР, Е და პროვიტამინ А-ს. მართალია ბანანები ძალიან კალორიულია სხვა ხილთან შედარებით, თუმცა ისინი საოცრად კარგად ამდიდრებენ ორგანიზმს საჭირო ნივთიერებებთ და ეხმარებიან ორგანიზმს ენერგიის რეგენერაციაში.
  3. 3 შვირიის ფაფა
    ყველაზე სასარგებლო საუზმე არის შვრიის ფაფა, ნაცნობი როგორც "овсянка". ამის შესახებ ბავშვებმაც კი იცინიან. ის მდიარია В1, Е ვიტამინებით, ასევე მინარელებით: კალციუმი, მაგნიუმი, რკინა და ცინკი. ის ასევე დაბლა წევს "ცუდი" ქოლესტერინის შემცველობას სისხში, ეხმარება სისხლში შაქრის დონის რეგულირებაში, აუმჯობესებს მახსოვობას და დაგეხმარებათ ზედმეტი წონისგან გათავისუფლებაში. ბიოტინი, რომელსაც შეიცვავს შვრიის ფაფა, ხელს უწყობს მთელი ორგანიზმის გაძლიერებას და აუმჯობესებს თვითშეგრძნებას .
  4. 4 იოგურტი
    სახლში დამზადებული იოგურტი ხელს უწყობს მომნელებელ სისტემას. ის მდიდარია კალიუმით, ფოსფორით, ცინკით და სხვა მრავალი სასარგებლო ნივთიერებით. იოგურტში იმდენივე კალიუმია რამდენიც ბანანში. მოცემული პროდუქტის რეგულარული მიღება ხელს უწყობს ორგანიზმიდან ტოქსინების გამოდევნას. საუზმისთვის, სასურველია გამოიყენოთ სახლშ დამზდებული იოგურტი, შეგიძლიათ მასში დაამატოთ სხვადასხვა ხილი.
  5. 5 მიწისთხილის (არაქისის) პასტა
    ეს არის ძალიან სასარგებლო და კალორიული პროდუქტი, თუმცა მიუხედავად ამისი, ის მაინც არის რეკომენდებული მათთვის ვისაც გახდომა სურს. გამოკვლევებით დაადგინეს, რომ ადამიანები, რომლებიც რეგულარულად მიირთმევენ არაქისის პასტას, დღის მანძილზე ბევრად ნაკლებ საკვებს ჭამენ. ეს პროდუქტიც მდიდარია ვიტამინებით, კერძოდ В1, В2, А, Е, РР, ასევე ფოლიუმის მჟავით. მიკროელემენტებით რკინა, კობალტი, ცინკი, კალციუმი, მაგნიუმი, კალიუმი, ფოსფორი და იოდი, ასევე მასში უჯრედისი.