ჯანმრთელობა

რჩევები

როგორ დავარეგულიროთ მაღალი წნევა წამლების გარეშე

როგორ დავარეგულიროთ მაღალი წნევა წამლების გარეშე

ავტორი: გიორგი მდივნიშვილი

ჰიპერტონიით შეწუხებული ადამიანები იძულებულები არიან მუდმივად მიიღონ წნევის დასარეგულირებელი რამდენიმე წამალი. ბევრმა მათგანმა არც კი იცის, რომ ცხოვრების წესის შეცვლით შესაძლებელია მდგომარეობის მნიშვნელოვნად გამოსწრება და წამლებზე უარის თქმაც კი. თუ თქვენთვის ეს პრობლემა კარგად ნაცნობია, აუცილებლად უნდა გაიაროთ მკურნა ექიმთა კონსულტაციები და მოიძიოთ წამლების გარდა პრობლემის გადაჭრის გზები. ინსტრუქციაში მოყვანილი 10 ეფექტური მეთოდი მაღალი წნევის დასამარცხებლად.

 

საფეხურები

  1. 1 მეტად დაკავდით სპორტით
    გამოყავით დღეში 30 წუთი მარტივი ვარჯიშებისთვის. გახადეთ ეს საქმიანობა სისტემატური და ნახავთ რომ მნიშვნელოვნად გაიუმჯობესებთ წნევას. აირჩიეთ ნებისმიერი სპორტი, ეს შეიძლება იყოს სირბილი, სეირნობა, ცურვა ან ველოსიპედით გასეირნება. გაითვალისწინეთ, რომ არ შეიძლება დატვირთვა, უბრალოდ სისტემატურად ცოტ-ცოტა გაართულეთ ვარჯიშები.
  2. 2 მიირთვით ბანანები
    ბევრმა ადამიანმა არ იცის, რომ კალიუმი ეხმარება ნატრიუმის ნეგატიური თვისებების განეიტრალებაში, ეს უკანასკნელი კი უწევს წნევას. ბანანსა და კარტოფილში, ასევე ფორთოხლის წვენში არის კალიუმის შემცველობა. აქედან გამომდინარე თქვენ აუცილებლად უნდა შეიტანოთ კვების რაციონში ასეთი ტიპის პროდუქტები როცა გაწუხებთ ჰიპერტონია.
  3. 3 შეამცირეთ მარილის მოხმარება
    თუ გაწუხებთ მაღალი წნევა, აუცილებლად შეამცირეთ მარილი მიღება. მართალია რთულია თავიდანვე უარის თქმ ამარა შეგიძLიათ მნიშვნელვნად შეამციროთ და შემდეგ უარი თქვათ. შედეგს რაც შეეხება, მივდებით მალევე რომ წნევა დარეგულირებას დაიწყებს.
  4. 4 შეწყვიტეთ სიგარეტის მოწევა.
    მწველები სხვა ადამიანებზე ბევრად მეტად რისკავენ რომ გახდნე ჰიპერტონიკები. თამბაქო და ნიკოტინი იწვევს წნევის მატებას. უარი თქვით თამბაქოს მოწევაზე თქვენი ჯანმრთელობის გამო.
  5. 5 დაიკელით წონაში
    კვლევები ამტკიცებენ, რომ ზედმეტი წონა მოქმედებს წნევაზე. საკმარისია რამდენიმე კილოს დაკლებაც და შეამჩნევთ, რომ თავს უკეთესად იგრძნობთ. გახსოვდეთ, რომ დატვირთვა როგორც წესი მოდის გულ-სისძარღვეთა სისტემაზე.
  6. 6 შეამცირეთ ალკოჰოლის მიღება
    მწველებთან ერთად, ალკოჰოლის სისტემატური მიღების მოყვარებულებიც რისკავენ გახდნენ ჰიპერტონიკები. გაითვალისწინეთ, რომ არ მიიღოთ ალკოჰლი უზმოზე, მშიერზე და არვითარ შემთხვევაში 2 ჭიქაზე მეტი ყოველდღიურად.
  7. 7 გათავისუფლდით სტრესისგან
    თუ გაუმკლავდებით საკუთარ ემოციებს და გათავისუფლდეთ სტრესისგან, შეძლებთ დაირეგულიროთ წნევა. ნერვიულობა და სტრესი იწვევს წნევის მომატებას და ზოგადად ჯანმრთელობის მდგომარეობის გაუარესებას. არსებობს მრავალი მეთოდი რითაც შეძლებთ დამშვიდობას და ყოველIური სტრესისგან გათავისუფლებას.
  8. 8 დაკავდით იოგით

    იოგა ძალიან კარგია საშუალებაა სტრესთან გასამკლავებლად. ის ასევე დადბითად მოქმედებს საჭმლის მომნელებელ სისტემაზე და ასტაბილურებს გულცემის რითმს. კარგი იქნება თუ თავს ძალას დაატანთ და მცირე, თუნდაც ყველაზე მარტივ იოგის სავარჯიშოებით დაკავდებით პერიოდულად მაინც.
  9. 9 უარი თქვით კოფეინზე
    ყავა ახდენს ჯანმრთელობაზე რამდენიმე ტიპის დადებით გავლენას, თუმცა მათ სიაში არ არის. კოფეინს შეუძლია მოკლე დროით გამოიწვიოს წნევის მომატება ისეთ ადამიანებში ვისაც საერთოდ არ აწუხებს ჰიპერტონია.
  10. 10 მედიტაცია/რელაქსაცია
    მედიტაციაც შესანიშნავი მეთოდია სტრესთან საბრძოლველად. ის ეხმარება ადამიანს დამშვიდდეს და თავი იგრძნოს უკეთ. ისწავლე როგორ მოდუნდე, გაეცანი ლიტერატურას სწორად მედიტირებაზე და შედეგი მალევე აისახება ჯანმრთელობაზე.